Сплайнове моделювання


Сплайнове моделювання - це вид 3Д моделювання, при якому модель створюється за допомогою сплайнів (Сплайн - від англ. Spline - гнучке лекало, в 3D - це тривимірна крива). Лінії сплайнів задаються тривимірним набором контрольних точок в просторі, які і визначають гладкість кривої. Всі сплайни зводяться до каркасу сплайна, на основі якого вже буде створюватися огинаюча тривимірна геометрична поверхня.
Крім того, в моделюванні сплайна використовуються примітиви сплайнів (параметричні об'єкти, що використовуються для моделювання об'єкта). Базовими сплайновими примітивами є:
  1. Лінія (Line);
  2. Дуга (Arc);
  3. Спіраль (Helix).
  4. Окружність Circle (Circle);
  5. Кільце (Donut);
  6. Еліпс (Ellipse);
  7. Прямокутник (Rectangle);
  8. Багатокутник (NGon);
  9. Багатокутник у вигляді зірки (Star);
  10. Перетин (Section);
  11. Сплайновий текст (Text).
Моделювання сплайнами, види моделювання, види 3Д моделювання, полігональне моделювання, моделювання сплайна, NURBS моделювання, полігон, текстура, полигональная сітка, полігональний об'єкт, точне моделювання об'єкта, високополігональні моделювання
У різних програмах, що дозволяють працювати з сплайнами, є й інші більш складні об'єкти сплайнів. Перевага сплайнів об'єктів в тому, що вони володіють гнучкими настройками і завжди можна повернутися до зміни їх форми.

Сплайнове або полігональне моделювання?


Моделювання 3д об'єктів, види моделювання, види 3Д моделювання, полігональне моделювання, моделювання сплайна, NURBS моделювання, полігон, текстура, полигональная сітка, полігональний об'єкт, точне моделювання об'єкта, високополігональні моделювання
Сплайнове моделювання - більш точне, і при масштабуванні (наближенні) якість об'єкта не змінюється. При сплайновому моделюванні форма глечика описується безліччю кривих по екватору кулі. Поверхню, побудовану за допомогою сплайнів можна масштабувати і виготовляти з такою точністю, яка необхідна і яку можна задати на етапі прототипирования.
Форми глечика, створені за допомогою полігонів, мають різну ступінь деталізації між площинами. Виріб з 260 полігонами має ступінь деталізації 35 градусів, з 520 полігонами - 25 градусів, з 1280 полігонами - 10 градусів між гранями. Незважаючи на те, що здалеку виріб здається гладким, а кількість полігонів більше 1000, при виготовленні такого об'єкта будуть невеликі шорсткості, оскільки навіть на маленькому об'єкті помітний кут в 10 градусів між площинами.
Полігональне і сплайнове моделювання можна порівняти за допомогою растрового і векторного зображень: векторне зображення можна масштабувати в будь-яких межах і його якість не буде губитися, а при збільшенні растрового зображення буде губитися якість ліній.

1 комментарий:

Програми для 3Д моделювання:  -Autodesk 3d max  (за допомогою даної програми були створені деякі сцени таких фільмів, як «Матриця»,...